Beslut

Hur ska man ta ett beslut, när man vet att man inte kommer få något stöd för det? När man vet att hela världen kommer vända sig emot en med sitt fula förakt, när man vet att ingen håller med? Trots att man mår dåligt och inte vill mer, kommer inte ens den som alltid, alltid, funnits där för en hålla med? Hur gör man det, när man vet att man måste?

Jag får ont i magen. Jag skäms varje dag för att jag inte klarar en del av vad jag håller på med. Men jag har gett mig in i det och om jag inte gör det måste jag göra nåt annat. Och jag får inget stöd. Jag är så utelämnad till tomheten, till vårt hus där ingen bor och till novembermolnen som aldrig släpper igenom någon sol. Till tystnaden och suset av kylskåpet, till magont och ångest. Utelämnad till skam. Ensam.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Om du undrar så presenteras detta inlägg av lidl

2009-12-12 @ 23:18:01
URL: http://experienceno1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0