Enkelhet

Är det inte otroligt hur lätt allting är! Alltid när man tänker att man sa göra saker finns det något som stör. Köper man det eller det blir man av med alla pengar, att åka till andra sidan jorden är faktiskt väldigt stort. Och man har skolor och jobb och släktningar att tänka på. Att prata med vissa människor eller försöka lära sig nåt nytt.

Vår förmåga att tänka och reflektera begränsar oss från att se enkelheten i komplicerade beslut. För det är faktiskt i grund och botten ganska enkelt.

Jag skickade ett mejl, packade en väska och klev på en buss. Det hade varit lika enkelt att strunta i att skicka mejlet, åka utan packning och till okänd destination. Man kliver på bussen och så är man iväg. Och det hade varit lika lätt att strunta i det. Titta på när bussen rullar iväg och veta att det är mina möjligheter som försvinner. Och allt det här är faktiskt lika enkelt som att boka en resa till New York för pengar jag faktiskt har, åka till Arlanda och sätta mig på planet. Det är precis lika lätt som att råna en bank. Precis lika lätt som att plocka en Metro på tunnelbanan på morgonen.

Vad man än vill är det bara att göra det. Jag skickade mejlet, packade väskan och satten mig på bussen. Bara så där. Jag vet inte vad som kommer hända, vet inte om jag har någon att umgås med, vet inte om jag kommer lukta illa på morgonen. Ändå så gjorde jag det, underbart befriad från konsekvenser. Jag har kopplat på tunnelseendet. Jag är på väg.

Kommentarer
Postat av: mandi

Just nu påbörjas en stor tävling i min blogg sponsrad av Kenza. Gör så här-

1. Besök min blogg varje dag och kommentera varenda inlägg.

2. När du besökt bloggen under en veckas perios skickar du ett mejl med en bild av dig själv och lite fakta också. De 25 bloggar som lyckas bäst blirr länkad under ett inlägg hos kenzas.se. Lyckatill

btw: Fiinblogg

Kram amanda

2009-12-29 @ 15:45:25
URL: http://aprils.devote.se
Postat av: Alina

ha en fin kväll sweetie! :)

2009-12-29 @ 16:54:47
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Anonym

wow härligt, önskar jag hade pengar till detta. Vad ska du göra i NY?

2009-12-29 @ 18:07:26
URL: http://moonbell.blogg.se/
Postat av: Sebbe

Vad är ditt favoritplagg? =)

kramar!

2009-12-30 @ 14:02:36
URL: http://lookstylish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0